lördag 25 september 2010


4 kommentarer:

  1. satan i gatan vad fin denna var

    SvaraRadera
  2. frokenkok: Tack! Det är nog min favorit av alla tårtor jag gjort :o)

    SvaraRadera
  3. Gud vilken underbart vacker tårta!!! Vill du vara så snäll och tala om för mig hur du har fått till boken så realistisk? Helt klart impad! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Dina kommentarer tar jag direkt till hjärtat! Först och främst måste du ju forma (alltså skära till) den fyllda tårtan så att den får formen av en uppslagen bok. Sen spacklar jag med smörkräm så att den blir jämn och fin. Underlaget är A och O!!! När jag sedan har täckt tårtan med marsipan gäller det att jobba snabbt medans marsipanen är mjuk och smidig. Då tar jag min Flute & Vein (Dresden) modelleringverktyg och drar efter kanterna så att det ser ut som blad. Till sist målar jag med lite brun ätbar pulverfärg, så att boken och bladen ser lite "gamla" ut. Lycka till!

      Radera