lördag 25 september 2010



5 kommentarer:

  1. Tack! Jag gillar den också väldigt mycket.....i alla fall så här i efterhand :o) Den var en riktig rysare att göra, för det är den första och enda (hittills) 4-våningstårtan jag gjort.

    SvaraRadera
  2. Hej! jag undrar bara om du använder "stödpinnar" inne i tårtan när du gör våningstårtor? jag har själv aldrig bakat en sådan tidigare, men har nu fått en beställning, och tänkte pröva :) brukar du sätta en pappers tårtbricka under varje tårta? så att man bara skär igenom 1 tårta åt gången? eller hur gör man? :) /Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har svarat på dina egna frågor :-)
      Stödpinnar behövs (det går bra med de kraftigare sugrören om det bara är en 2-vånings. Annars går det bra med tjockare blompinnar eller plaströr som man kan köpa hos t ex Tårtdecor i Kungälv). Tårtbricka under varje tårta är ett måste. Annars åker ju stödpinnarna igenom den övre tårtan. Lycka till! Och ja, man skär bara igenom 1 tårta åt gången..

      Radera
  3. Hej Sofia,

    jag heter Malie Nordenberg och jag och min sambo ska gifta oss i sommar, närmare bestämt den 13:e juli. Jag har sufat runt lite på din sida och blir väldigt imponerad av dina "produkter". Jag undrar nu om du bakar och säljer tårtor till personer utanför din bekantskapskrets, vad priset (ungefär) är per bit samt huruvida möjligheterna ser ut att frakta en tårta. Vi ska gifta oss på Orust, men vi har folk som kan hämta tårtan på lördag middag och lämna tillbaka ev. material till dig på söndagen.

    Du får gärna höra av dig till nedanstående adress när du får tid.

    Vänliga hälsningar Malie Nordenberg

    Min e-mailadress är: malie_nordenberg6@hotmail.com.

    SvaraRadera