fredag 15 oktober 2010

Dekorerade kakor

De här två är blev mina favoriter!



Jag vill gärna bli duktig på att spritsa, och vad passar bättre än att öva på kakor?
Det här är mina första dekorerade kakor eller flooded cookies som det heter på engelska. Kakorna är "Vanilla sugar cookies" (Lägger upp receptet på dom lite senare) som jag sedan har spritsat kristyr på samt dekorerat med några blommor i marsipan och sockerpärlor.
Kanske jag skulle lägga upp en beskrivning hur man gör såna här kakor? Vad jag sett så finns det bara beskrivningar på engelska och finska. Är det någon som är intresserad av en beskrivning?

2 kommentarer:

  1. Så fina de är Sofia! Du har verkligen talang för att skapa vackra ting =) Låter som en smart idé att öva spritsteknik på kakor! Jag är intresserad av både recept och beskrivning =)

    SvaraRadera
  2. Vilka jättevackra kakor. Lägg gärna ut recept och beskrivning, då skulle jag bli jätteglad. :-)

    SvaraRadera