söndag 3 juli 2011

Blommor och Converse

Mamma och dotter firade sina födelsedagar tillsammans och ville att tårtorna skulle gå i samma färger. Egentligen hade jag fria händer när det gällde Sandras tårta, enda önskemålet var blommor och samma färger som dotterns tårta då :-)


Självklart använde jag mig av mina favoritblommor! ;-) 



Frejas tårta skulle ha rosa converse, men när jag hade satt på blommorna och skulle ställa dit conversen blev det väldigt ont om plats. Jag skulle ha gjort den lila plattan och ringen med blommor lite längre ut, men ibland blir det fel även om man mäter. Tror jag mätte conversen innan jag satt på skosnörena och då tog de ju inte lika mycket plats :-P
Tur att man lär av sina misstag!


Ljusa bottnar
Mörk chokladmousse och hallonmousse
Smörkräm
Marsipan/Sugarpaste

2 st á 15-17 bitar

4 kommentarer:

  1. Vilka fina tårtor, skorna blev så söta

    SvaraRadera
  2. Sååå härliga färger :)harmoni mellan färger blommor, kant, converece... precis som vaniligt. Vilken utstickare har du användt till dina fina bokstäver??

    SvaraRadera
  3. Carola: Det heter - The Jem alphabet set. Tror jag köpte det från Kakburken, men kan inte se att de har dom just nu. Men kolla här så kan du se hur de ser ut: http://www.cakescookiesandcraftsshop.co.uk/acatalog/Jem_Alphabet_Set.html

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Har precis fastnat i din blogg och måste bara säga att det finns sååååå mkt fint här. Wow!!!! Har nyss gjort min första dekorerade tårta och har min andra på väg men nu finns det tusen olika till jag skulle vilja göra! Tack för härlig insperation!

    SvaraRadera