fredag 1 juli 2011

Nudisten


Några tjejkompisar kallar sin väninna för nudisten så de ville självklart skoja med henne på möhippan. Vi kom fram till att vi skulle sätta en naken tjej på tårtan som dessutom skulle gå i gammaldags rosa och vitt med rosor.


Jag kände mig väldigt nöjd med resultatet, men tyvärr blev det en miss i kommunikationen så tjejen fick ingen slöja eller krona. Hade någon sagt något när de hämtade tårtan hade jag ju kunnat fixa det snabbt och lätt. Det var väldigt synd att det blev ett sånt missförstånd...


Kladdkakebottnar
Mörk chokladmousse och ljus chokladmousse med apelsincrisp
Smörkräm
Marsipan/sugarpaste

Vet i sjutton hur det smakade, för det är ju ingen tårta jag brukar göra. Men jag gjorde i alla fall mitt bästa med den lilla tid jag hade på mig eftersom de ändrade sig väldigt sent.


4 kommentarer:

  1. hihihi.. så söt hon blev där i sin nakenhet. Mycket vackra rosor. Älskade bandet. Hur gjorde du det? Tror nog den blivande bruden blev mycket glad för sin tårta trots avsaknaden av slöjan och kronan.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tårta! Hihi...
    Och vilken vacker ros!

    SvaraRadera
  3. Carola: Tack! Bandet gjorde jag med hjälp av en patchwork cutter ros som jag köpt hos Tårtdecor. Använde samma ros när jag gjorde namnskylten till Sex and the City-tårtan. Pachworkcutters är så himla användbara.

    Erika - Bakglädje: Hihi, Tack!

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig tårta. Rosen är helt fantastisk. Den ser ut att komma direkt från trädgården. Du är verkligen en sann konstnär.

    /Lidingömamman

    SvaraRadera