lördag 3 mars 2012

Orkidéer och Primula

Idag har varit en låååång dag i Kungälv, men så otroligt roligt att kunna ägna en hel dag åt sockerkonsten. Dvs utan att bli avbruten av små barn som vill ha mammas uppmärksamhet eller mat som ska lagas och man måste plocka undan allt från köksbordet.
Jag är dock rejält trött i huvudet!
Det var Paula Ferdinandsson som höll i kursen. Hennes blogg kan du hitta här. Hon har en hel tips och recept som man kan kika på.

Här kommer några bilder som jag knäppte av under tiden vi satt och jobbade.




Och här kommer bilder på några av de färdiga buketterna som jag och de andra tjejerna gjorde. Min ligger längst upp till vänster. Vissa valde att göra primula blommorna i andra färger (undrar om det kan kallas primula då? Jag vet faktiskt inte om de finns i olika färger). Men jag tycker i alla fall att den längst ner till höger med rosa blommor blev otroligt fin! Även den med blå blommor...


Min bukett på lite närmre håll...



Det var väldigt roligt att höra att några av tjejerna som var med på kursen hade varit här inne och läst min blogg! Och även att några hade sökt till Bakeoff som ska sändas på sjuan!

Nu blir det sängen... Zzzz.....

1 kommentar:

  1. Hej Sofia,det var en trevlig dag med orkidéerna.Tack för att du gillade mina blommor(de längst ner till höger).
    Tråkigt att du inte gick vidare i baktävlingen,det har inte jag gjort heller.
    MVH Carina K.www.moderkakan.se

    SvaraRadera