lördag 10 mars 2012

Presentbox

Den här tårtan skulle Sara, min goa arbetskamrat, fira sin syster Elin med.
Hon ville gärna att jag skulle använda grädde istället för smörkräm för att spackla tårtan, men det var ju helt klart svårare att sätta på remsorna av marsipan på kanten då. Därför blev jag inte lika nöjd med slutresultatet som när jag använder smörkräm.
Jag gillar färgkombinationen rosa/brun/vit, så det lär jag nog göra fler tårtor i.


Det hade faktiskt suttit fint med lite tårta idag, så här till melodifestivalen. Provade faktiskt 2 nya recept idag, passionsfruktmousse och tiramisúmousse. Åh, supergott! Men idag får vi nöja oss med chips och godis här hemma.

HEJA LOREEN!!!

4 kommentarer:

  1. Åh det lät ju sjukt gott båda två! Finns det möjligtvis recept på det? :-) Vad tråkigt med grädden, men såhär uppifrån ser den jättefin ut, gillar också färgerna!

    SvaraRadera
  2. Ser jättefin ut! Tycker inte heller att det blir lika bra för utseendet med grädde som spackel, dock betydligt godare. Ser ut som du lyckats bra med det ändå.

    SvaraRadera
  3. Tårtan är jättesöt med den frillade kanten! Jag tycker också det är svårare att använda grädde som spackling, men man ser nog inte på den här tårtan att du skulle haft problem.

    SvaraRadera
  4. There's shocking news in the sports betting industry.

    It has been said that every bettor needs to look at this,

    Watch this or stop betting on sports...

    Sports Cash System - Advanced Sports Betting Software.

    SvaraRadera