tisdag 10 april 2012

Pippi och Bakeoff!

Allas Pippi Långstrump gjorde jag till en kompis dotter. Jag vet inte hur många gånger jag gjorde om huvudet innan jag kände mig någorlunda nöjd. Framför allt var det munnen som trilskades, men till slut blev hon klar :o)



Kappsäcken var ju ett måste!

Jag skrev ju för ett tag sen att det var kört med tv-programmet Bakeoff. Men som någon sa så går ju anmälningstiden ut sista april! Jag berättade ju dock bara vad tjejen från Meter-TV sa till mig när hon ringde och intervjuade mig via telefon, och då sa hon att de första uttagningarna skulle vara i v13 o v14 och om jag inte hade hört något innan dess så hade jag inte kommit med.

Men i torsdags ringde de mig igen och frågade om jag var intresserad av att komma till Stockholm för en personlig intervju. Min första tanke var......nej tack!
Mycket för att jag inte trodde att jag kunde åka, i och med att jag börjat jobba 100 % på Posten igen och vet att det är svårt att få ledigt, men samtidigt för att jag lagt den drömmen åt sidan och gjort upp nya planer.

Så jag sa till tjejen att jag inte kunde svara henne direkt, utan måste kolla med mina chefer osv. Vi kom överens om att hon skulle ringa upp lite senare.

Då ringde jag min sambo och berättde för honom och sa att jag tänkte tacka nej, men då peppar han mig och säger att -"man ångrar bara det man inte har gjort". Jag tycker du ska åka!
Då kommer jag samtidigt på att jag faktiskt redan har tagit semester den dagen! Så det var ju bara att tacka ja när tjejen ringde upp mig.

Jag som aldrig varit i Stockholm! Är lite nervös faktiskt. Inte så mycket för själva intervjun. Där kan jag ju inte vara något annat än mig själv, men för att hitta till Meters lokaler! Jag måste åka buss eller tunnelbana. Vet ju inte ens vad de har för system där. Var köper man biljetter???

Som tur är har jag några timmar både före och efter intervjun, att ta mig till och från tågstationen :D

Går jag nu vidare från denna intervjun är nästa uttagning i slutet av månaden...

Wish me luck! :oP

/Sofia

5 kommentarer:

  1. Så gøy! Gratulerer - og god tur! Det går sikkert kjempefint å finne fram :)

    M:)

    SvaraRadera
  2. Jag ska dit på torsdag. Jag är super nervös!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska också dit på torsdag! Vilken tid ska du vara där? Jag har tid kl 17, men åker från Göteborg strax efter kl 8 på morgonen. Var åker du ifrån?

      Radera
  3. Åhh så spännande!! Jag håller alla tummar och tår!!
    /Jenny Björck

    SvaraRadera
  4. Jag var också där i torsdags kl 15.15 och åkte hem på fredagen 08:10.. satt vi på samma tåg tro :P Jag hade mina döttrar med mig en bebis och en på 12 år :)

    Känns pirrigt det här :P

    Lycka till!

    SvaraRadera